موسیقی راک

l252850_logo_rock3-1.jpg

موسیقی راک

Seal 2018

 

هنری اوسلگون ساموئل(Henry Olusegun Adeola Samuel) که به طور حرفه ای سیل "Seal"شناخته میشود, خواننده و ترانه سرای بریتانیایی در سبک soul and R&B است.

سیل در اوایل کارش در سال 1987 به یک گروه فانک برتانیایی به نام Push پیوست و اولین تورشان را در ژاپن آغاز کردند.او در تایلند برای مدت کوتاهی به یک گروه بلوز پیوست مدتی را به صورت شخصی به هند سفر کرد و پس از آن از گروه جدا شد و به انگلستان برگشت.

اولین آهنگ موفق وی به نام "crazy" در سال 1991 بود  که شعر آن توسط تولیدکننده ای به نام آدامسکی "Adamski"در سال 1990 نوشته شد که موجب شد سیل به شدت تحت تاثیر قرار بگیرد که در نهایت  یک سال یعد آن  را اجرا کرد و  دومین آهنگ مشهور او  به نام "kiss a rose" که در سال 1994  منتشر شد.

او تاکنون بیش از بیست میلیون رکورد را در سراسر جهان فروخته است.

سیل در طول حرفه خود موفق به کسب جایزه های متعدد شد,از جمله جایزه بهترین مرد بریتانیا در سال 1992 و همچنین چهار جایزه گرمی و یک جایزه MTV Video Music.

وی موفق به کسب دو جایزه Ivor Novello برای دو آهنگ "Killer 1990" و "Crazy 1991"  و بهترین ترانه موزیکال و لیریک "Lyrically" از آهنگسازان ,ترانه سرایان و نویسندگان آکادمی بریتانیا شد.