موسیقی راک

l252850_logo_rock3-1.jpg

موسیقی راک

 

کینگ کریمسون یک گروه پراگرسیو راک بریتانیایی است که در سال ۱۹۶۸ در لندن تشکیل شد. کینگ کریمسون توسط بسیاری افراد به عنوان یکی از پایه‌گذاران سبک پراگرسیو راک شناخته می‌شود.

در آگوست ۱۹۶۷ برادران جایلز( مایکل و پیتر) به منظور جذب یک ارگانیست-خواننده آگهی دادند.

فریپ (Fripp) که یک گیتاریست غیر خواننده بود به آگهی پاسخ میدهد و با برادران جایلز همکاری میکند.

پس از ۳۰ روز تمرین ,موفق به ضبط آلبوم"The Cheerful Insanity of Giles"شدند و آن را روانه بازار کردند,اما با اقبال چندانی از طرف عموم و منتقدان رو به رو نشد.

اولین آلبوم گروه در سال ۱۹۶۹ با نام" در بارگاه شاه کریمسون" منتشر شد که تا به امروز موفق‎ ترین و تأثیرگذارترین آلبوم این گروه به شمار می‎ آید. این آلبوم شامل ۵ قطعه در ۴ سبک مختلف راک است.

به اعتقاد بسیاری یکی از مهم‌ترین و بهترین آثار در سبک پراگرسیو راک به شمار می‌رود. در " در بارگاه شاه کریمسونگرگ لیک ( Greg Lake ) نقش خوانندگی و نوازندگی گیتار باس را ایفا کرد.

گروه از سبک‌های بسیاری الهام گرفته و آن‌ها را در طول تاریخ پنج دهه‌ای خود استفاده کرده، از جمله جز، موسیقی فولک، موسیقی کلاسیک، موسیقی اکسپریمنتال، سایکدلیک راک، هارد راک و هوی متال، موسیقی موج نو، الکترونیکا، گملن و درام اند بیس.

از ویژگی‌های موسیقی کینگ کریمسون ساختار و ترکیب بندی پیچیده و قطعات بی کلام طولانی است.

کینگ کریمسون از جمله گروه‌های بسیار پرطرفدار است ولی به دلیل تولید کم موزیک ویدئو و عدم پخش زیاد در رسانه ها, معدودی از مردم با این گروه آشنا هستند.

این گروه در طول سال‌های فعالیت خود چندین بار منحل گشته و اعضای بسیاری در زمان‌های متفاوت در آن مشارکت کردند. تنها عضو ثابت گروه رابرت فریپ، گیتاریست و پیشرانه اصلی گروه است.

آرزوی سلامتی و موفقیت برای رابرت فریپ و گروهشheart